אסא גיארי – משולחנו של מרכז המשק (עין שמר)

לחברי שדה נחום שלום רב,

עבר כבר זמן רב מאז הדיווח האחרון וברצוני לשתף במס' נושאים שנדונו במועצת המנהלים בחודשים האחרונים. מטבע הדברים אין באפשרותנו להיכנס לפרטים שפרסומם עלול להסב נזקים עסקיים ולכן אתיאור יהיה באופן כללי. כל מי שמעוניין לדעת יותר פרטים מוזמן לבוא ולברר אצלי.

הנושאים מובאים כאן ע"פ סדר אקראי ולא ע"פ סדר חשיבות כלשהו

חלופות המשך הפעלת הבית הסיעודי בשדה נחום.

לקראת תום ההסכם עם החברה המנהלת את הבית הסיעודי, ובנוסף, הצורך לשפץ את המבנה ולהכין אותו להפעלה על פי תקן משרד הבריאות לקראת שנת 2016 – הוצגה למועצת המנהלים מפת הדרכים לקבלת החלטות בנדון ומשמעויות של כל חלופה. הצגת החלופות הייתה ברמה עקרונית, ופרטים חשובים עדיין חסרים לצורך עריכת תחשיב כלכלי ואומדן אמין. כמוכן קיימת אי וודאות גבוהה בקשר לרגולציה – מי ערב לכך שהשיפוץ עונה על התקן ולכך שהתקנים לא ישתנו שוב תוך כמה שנים ונזדקק לשיפוץ ושינויים חדשים.

הוחלט שבשלב זה אין להחליט בחיוב על השקעה: לא במתכונת של  שותפות ולא במתכונת של השקעה עצמית. החלופה העדיפה היא להמשיך את ההסכם הקיים, כל עוד ניתן. יש להעמיק בבדיקת נתוני ההשקעה ולהבהיר היטב את התנאים המוצעים בכל חלופה. במקביל יש לחפש חלופות להשכרת המבנה לשימושים נוספים, אם וכאשר לא ניתן להשתמש בו יותר כבית סיעודי.

 

פנייה לארגון לפדיון מכסת המים של שדה נחום מהפרדס האזורי.

לאחרונה נודע לנו שרוב המשקים החברים בפרדס האזורי ביקשו לפדות את מכסת המים שלהם מהפרדס. עובדה זו מעמידה אותנו בפני מס' דילמות: מה ההשלכות של הישארות מס' כה קטן של שותפים וכמות כה קטנה של מים על תפעול הפרדס וסיכויי הישרדותו המידיים. כלומר האם בעצם הישארותנו (גם ללא תחשיב השימוש האלטרנטיבי במים) נגרם לנו נזק?

עלות פדיון מכסת המים של שדה נחום היא כ- 500 אלפי ₪, כמות מכסת המים: כ- 130 אלף מ"ק, ותחשיב שערכנו מעלה כי השימוש אצלנו במים אלה בגד"ש, רווחי ולכן כדאי למשוך את מכסת המים שלנו בדומה למשקים האחרים. במועצת המנהלים הוחלט על הגשת בקשה לפדיון המכסה

פורסם בקטגוריה עין שמר, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.